Moderaternas nominering till kommunalrådsposten i Motala

Moderaterna i Motala har nu fattat beslut om vem de vill föra fram som kommande kommunstyrelseordförande. Samtliga partier i Alliansen har uttalat sitt stöd för Annelie Almérus.

– Det känns glädjande att kunna presentera vår nominering av Annelie Almérus till uppdraget som kommande kommunstyrelseordförande, säger Hans Tevell, gruppledare (M). Annelie har lång erfarenhet inom politiken i Motala samtidigt som hon har ett stort engagemang för att driva utvecklingen framåt i Motala.

Annelie arbetar idag som arbetsmarknadsanalytiker på Arbetsförmedlingen. När det gäller politiska uppdrag sitter hon idag i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige och är även sammankallande i kommunstyrelsens jämlikhetsberedning.

– Jag är stolt över förtroendet och ser med tillförsikt fram emot att få leda det politiska arbetet i Motala, säger Annelie Almérus. Hela kommunsektorn står inför stora utmaningar framöver och Motala är inget undantag, men jag sätter stor tilltro till att vi tillsammans kan göra Motala ännu bättre.

Det går ännu inte att säga när en ny kommunstyrelseordförande kommer kunna väljas in. Domen i fallet som rör kommunstyrelsens sittande ordförande ska meddelas den 5 februari.

-Nu får vi invänta domen innan vi kan avgöra hur processen sedan ska gå vidare, säger Hans Tevell.